Sidor

Sunday 15 March 2015

I Mina Händer - Örhängen av plastflaskor


Nionde och näst sista söndagen i bloggutmaningen " i mina händer " .

Lite mer betong har det blivit :)


Nu ska dom ännu få torka någon dag
och sedan ska det målas och dekoreras 







Gjort örhängen av plastflaskor.



Man klipper bitar av plastflaskan,
och smälter kanterna med hjälp av ett ljus.
Man håller i plastbiten med en tång
och för den nära ljuslågan ( inte i ).







 Lite virkning har det förståss också blivit.
Börjat virka på ett kuddfodral.





Och virkat små påskägg.



Ha en härlig söndag 

6 comments:

  1. Du har varit kreativ denna veckan. Betong påskägg de har jag aldrig sätt tidigare. Snygga betong saker du gör. Jag var på en sådan kurs för 1/2 år sedan. Men det var inget material som tilltalade mig. Dina plastörhängen är ljuvliga. Oj vad avanserat med ljuslågan detta hade jag aldrig fixat. Ha en bra fortsatt söndag. PysselQvinnan.se

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen tack ♡
      Betong är ju ett lite specielt material, håller mej till göra små saker av det :)
      Ha en fin söndag.

      Delete
  2. Häftigt med örhängena! Tack för tips om bränningen av plasten. Är det inte slafsigt med betongjobb? Du får så himla fina resultat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen tack ♡
      Det är nog rätt slafsigt, men håller mej till små saker så går det ganska bra :)
      Ha en fin söndag.

      Delete
  3. Jag gillar dina örhängen, borrar du hålet?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen tack ♡
      Plasten var så pass tunn att det gick att göra hålet med en håltång,
      så det behövdes ingen borrmaskin.
      Ha en fin söndag.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...